10 Eylül 2014 Çarşamba

En Öz Eleştiridir Okuduğun


Bu bir öz eleştiridir. Tek bir iyi özellik bulamazsın. Uyarıyorum. 


Alınganım kabul. Karşımdaki zahmet olmasın diye istemez ikramımı, ben sevmedi diye almadı derim. Bir lafı bine böler her bi parçası için ayrı ayrı dertlenirim. Birine sinirlenir, küser sonra da barışırım ama karşımdakinin haberi olmadan yaparım bunu. Öyle ki uzmanım. Buzlarımı eritmeye bi gülüş yeter. Kavga etsem bir saate kapındadır özürüm. 

Kıskancım. En büyük afetlerimdir zaten kendileri ; kıskançlık ve alınganlık. Açarsam bu konuyu, arkadaş kaybına yol açabilirim. Öz eleştirinin dozajı iyi bilinmeli. 

Pimpirikliyim. Geleceği gereğinden fazla düşünürüm. Ne anlar ne hatıralar kaybetmişimdir kim bilir sırf bu yüzden. Gelecek gelecek. Sen düşünsen de düşünmesen de. Gel bir de bana anlat bunu. Orta okulda üniversite sınavı sancısı çeken bir çocuğa ilerisi için dertlenme diyebilir misin? Bir hafta öncesinden beynimi kemiren öyle saçma sıkıntılarım var ki benim. Duysan gülersin. Gamsız olmak pembe panjurlu evim. Hayalim. Gamsız insan kimseyi önemsemez. Gamsız insan geleceği düşünmez. Onun olayı kendisidir. Kendi dışındaki dünyadan ona ne! 

Kararsızım. Bazen sırf karar aşamasının stresinden kurtulmak için saçma kararlar veririm benim için kötü olacağını bile bile. 

Geçmişiyle yaşayan yaşlı bi kadın gibi işler kafam. Gelecekle olan bağım kadar sağlam bir bağım daha var. Onun da bir ucu geçmişime bağlı. Anılarla değil anılarda yaşarım bazen. O yüzden zor vazgeçirim hatıralarımın başrollerinden kimi zaman jönlerinden. 

Kimseye değerinden fazla yüz verdim demem. Kim bilir ki kimin kaç para ettiğini? Ne severiz fiyat tahminini, olur olmaz paha biçmeyi. Sevmişimdir değer vermişimdir. Olumsuz sonuçlanan arkadaşlıkların ya da ilişkilerin arkasından anılara çamur bulaştırmak niye? Hatıraların tozu alınmalı belirli sıklıklarla. Ama o tozun altındaki anının parlaklığına kaptırmamak lazım kendini benim gibi. Parlar, hatırlatır, gülümsetir. Ama bitmiştir. Bana birinin bunu anlatması şart. Geçmişle aramdaki bağın halat yerine dikiş ipliğine dönüşmesi lazım. 

Nefret etmek fiilini sık sık kullananlardan nefret ederim. Ne ironik! Yerinde kullanınırsa bir duygunun dışa vurumudur nefret. Fazlasıyla da kişilik bozukluğuna yol açar. Ben sorunluyum sinyali verir karşı tarafa. 
Nerede duyduğumu hatırlamıyorum ama aklımdan hiç çıkmayan bir söz var. "Çevrendeki herkes pislikse belki de asıl pislik sensindir." Nefret ettiklerin fazlaysa mesela, belki de asıl nefretin kendinedir. 

Benden bu kadar. Öz eleştirinin dozajı demiştik, ayarlamak lazım.  Hatalarını bilmek güzel. Kabullenerek, düzeltmeye çabalayarak. Ne demiş Ludwig Van Beethoven: " Çekilmez biriyim ama Tanrının beni böyle yarattığını düşünerek teselli buluyorum." 
Evet yaratılış gereği çekilmez olabiliriz ama aynı zamanda yaratılışımız gereği paylaşmayı, sevmeyi, sevilmeyi bilmiyoruz. Bırakalım böyle mi devam etsin? Beethoven eksini buldum master! 

Kabullenmek basit. Kolaysa gel bir de değiştir! Değişir her şey. Yetmiş yaşla yedi yaş arasında 63 sene vardır. Senelerle çabalar bir araya gelsin bi'. Neler olur neler! 

12 yorum:

  1. 'Birine sinirlenir, küser sonra da barışırım ama karşımdakinin haberi olmadan yaparım bunu.' :D Kendimi buldum. Bir de 'buzlarımı eritmeye bir gülüş yeter', en sevdiklerim. Hoş bi yazı, eline sağlık... :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim :) hepimizin genel sorunlarını üzerime yıktım diyelim :)

    YanıtlaSil
  3. İnsalar her türlü olabilir, ama her zaman şunu demişimdir, her türlü ol ama asla sıradan olma. Başkan ol, müdür ol, sözü geçen ol, aşık ol, istersen kırmızı bültenle aranan bir suçlu ol, ama asla sıradan olma.

    Sıradan bir insan olmaman dileğimle. Esselam

    YanıtlaSil
  4. Bu kadar farklılık beni sıradan yapmaz sanırım. Tabii farklılığı olumlu yönlere de çekmek lazım. Tavsiyeniz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  5. Kendinin farkında olan insan güzeldir bence her ne kadar fazla farkındalıklar insanı yorsa da...
    Yazınız güzeldi,takipteyim.Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Farkında olmak yok saymaktan ve düzeltmeye çalışmamaktan iyidir bence de. Beğenmenize sevindim, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  7. Böyle bir öz eleştiri yazısı için aşırı özgüven gerekir. Öncelikle seni bu özgüveninden dolayı tebrik ediyorum. Bu özgüvenini görmediğinden mi yoksa bilerek mi bu yazıda bahsetmedin bilmiyorum ama keşke bahsetseydin, her insanın içinde iyi olan bir şeyler mutlaka vardır. Seninde bunu görmeni isterim, keşke bu yazından içinde saklı olan veya görmezden geldiğin iyiliklerinden de bahsetseydin. Eline sağlık. Bir çırpıda okudum valla.

    YanıtlaSil
  8. Teşekkür ederim ama sanırım bu yazıyı kendime kızdığım bir zamanda yazmıştım. Yazının amacı kendime karşı farkındalığımı arttırmaktı bir nevi. Övseydim kendimi bir anlamı kalmazdı belki de:) Hem bir şey farkettin mi? Bir insanın kötü yönlerinin yazılı olduğu bir yazıyı okumak kendini öven birinin yazısını okumaktan daha zevkli geliyor. Belki de okuyanın kendinden bir şey bulmasından ve kendini yalnız hissetmemesinden kaynaklanıyor.

    YanıtlaSil
  9. Tebrik ederim büşra hanım çok başarılı bir öz eleştiri olmuş :D

    YanıtlaSil
  10. Sizin gibi önemli bir eleştirmenden beğeni almak çok sevindirdi beni Emre Bey!

    YanıtlaSil
  11. Gamsız insanın olayı tamamen kendisi değildir aslında. Onlara bencil demenin haksızlık olduğunu düşünüyorum. gamsız insan her konuda gamsızdır. Söz konusu kendileri dahi olsa normalden daha az kafaya takarlar kendileriyle ilgili problemlerini. Hem kafaya takmaları gereken bir şey varsa o da insanın kendisinden başkası olmamalıdır kanımca. Bizler gibi tutup da, yeni tanıştığım hede hodo de bana niye selam vermedi acaba diye düşünmek yerine insanın kendi karakteriyle ilgili düşüncelere dalmasını tercih ederim. Unutmayalım ki, o haddinden fazla düşündüğümüz dostlarımızla da yollarımız ayrılacak bir bir. Ve günün birinde de dertleşeceğimiz tek şey iç sesimiz olacak.
    Belki bu kısacık hayatta sizin deyiminizle ''olayı kendiyle olmak'' durumu mutluluğun tek formülüdür.Kim bilir..
    Yazınıza sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gamsız insan bencil insan değildir aslında. Bencil insan kendini diğerlerinden üstün görür, diğerlerinden daha fazla hakka sahip olduğunu düşünür. Gamsız insanın hakla, hukukla, üstünlükle, verilmeyen bir selamla ilgisi yoktur, önemsemez hiçbir şeyi hiçkimseyi. Ben de olayımın kendimle olmasını çok isterdim.
      Teşekkür ederim yorumunuz için.

      Sil